Technologia Apple HomeKit umożliwia kontrolowanie w łatwy i bezpieczny sposób akcesoriów obsługujących HomeKit za pomocą aplikacji Apple Home i Siri na iPhonie, iPadzie, Apple Watch, HomePod lub Macu.
Ponad 50 marek na całym świecie oferuje produkty, które są kompatybilne z HomeKit i Twoimi urządzeniami Apple… a wkrótce będzie ich jeszcze więcej.
Teraz jest wśród nich także TaHoma®!
Siri to inteligentny asystent, z którym wykonywanie zadań na urządzeniach Apple jest szybsze i łatwiejsze. Nawet zanim go o to poprosisz.
Więcej informacji na stronie Apple: https://www.apple.com/uk/siri/
Aplikacja Home umożliwia zdalne sterowanie inteligentnymi akcesoriami za pośrednictwem Apple TV, HomePod, iPhone'a lub iPada dotykowo, automatycznie lub za pomocą Siri.
Więcej informacji na stronie Apple: https://www.apple.com/uk/ios/home/
Dzięki kompatybilności z HomeKit możesz sterować swoim sprzętem domowym Somfy za pomocą aplikacji Siri lub Apple Home.
TaHoma® umożliwia połączenie wybranych urządzeń domowych Somfy z urządzeniami wykorzystującymi technologię HomeKit. To bezpośrednie połączeniem lokalne pomiędzy urządzeniem sterującym a sterowanym, które wymaga prac deweloperskich wbudowanego oprogramowania (stąd lokalne połączenie) w każdej centrali.
Uwaga: Kompatybilność TaHoma® z usługami innych partnerów działała głównie w chmurze.
Z reguły (nie tylko w przypadku centrali TaHoma®), HomeKit umożliwia sterowanie urządzeniami zdalnie, czyli gdy użytkownik przebywa poza domem. Trzeba w tym celu skonfigurować jedno z urządzeń jako domowy hub i pozostawić je w domu: HomePod, Apple TV (4. generacji lub nowszy) z tvOS 10.x lub nowszym, ewentualnie iPad ze skonfigurowanym systemem iOS 10.x lub nowszym.
To pozwoli, by połączenie lokalne było realizowane w chmurze, a to właśnie umożliwi sterowanie urządzeniami na odległość.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Apple: https://support.apple.com/en-gb/HT207057
Każda generacja central sterujących musi przejść proces certyfikacji.
Obecny proces certyfikacji dotyczy centrali sterującej TaHoma® drugiej generacji i obejmuje już zainstalowane centrale oraz te, które dopiero zostaną zakupione. Centrale sterujące pierwszej generacji, czyli TaHoma® Box i Somfy Box (o kwadratowym kształcie obudowy) oraz TaHoma® DIN-Rail nie są kompatybilne.
Proces produkcji nowych centrali sterujących TaHoma® został zaktualizowany, aby uwzględniać specyfikacje HomeKit:
Kod konfiguracyjny znajduje się na spodzie każdej centrali sterującej i wewnątrz opakowania.
Jeśli masz już centralę sterującą TaHoma® drugiej generacji w domu (lub jesteś w trakcie zakupu takiej centrali, ale bez informacji o HomeKit): Twoja centrala jest również kompatybilna z HomeKit. Wystarczy użyć aplikacji TaHoma®, aby ustanowić połączenie z HomeKit (zobacz film instruktażowy dotyczący HomeKit bezpośrednio w aplikacji TaHoma®).
Kompatybilność TaHoma® z HomeKit musi być zapewniona w dwóch przypadkach:
Nowe centrale TaHoma®:
Uwaga: Poniższe wyjaśnienie (dla istniejących central TaHoma®) ma zastosowanie również w przypadku nowych central, jeśli chodzi o rozpoczęcie korzystania z aplikacji Tahoma, a następnie połączenie z HomeKit.
Istniejące centrale TaHoma®:
Uwaga: Dotyczy to również nowych central TaHoma®.
Na podstawie certyfikacji Apple wybrane urządzenia Somfy są kompatybilne z technologią HomeKit i można z nich korzystać z urządzeń Apple za pośrednictwem centrali TaHoma®:
HomeKit współpracuje z urządzeniami smart home, wykorzystującymi protokół dwukierunkowej komunikacji radiowej.
Urządzenia w technolgii RTS nie są kompatybilne z HomeKit (jednokierunkowe sterowanie radiowe).
Kompatybilność z centralą TaHoma® i Apple HomeKit podlegają walidacji, której dokonują zespoły Apple w ramach procesu certyfikacji. Każde urządzenie musi zostać indywidualnie przetestowane i zatwierdzone przez zespoły Apple.
Obecnie zatwierdzone zostały napędy do rolet zewnętrznych, żaluzji fasadowych, screenów, markiz i pergoli.
Nie można sterować urządzeniami umożliwiającymi dostęp do domu
HomeKit nie zezwala na korzystanie z takich urządzeń, dlatego też bramy, drzwi garażowe, okna i zamki nie są kompatybilne z HomeKit.
Oto lista rzeczy, które warto sprawdzić: 1. Czy masz w domu dobre połączenie internetowe? To dzięki niemu możliwe będzie podłączenie nowych urządzeń. 2. Kompatybilność produktów różni się w zależności od rodzaju wybranej skrzynki / centrali automatyki domowej. Zobacz poprzednie pytanie, aby uzyskać więcej informacji. 3. By zoptymalizować zasięg radiowy, zalecamy umieszczenie skrzynki w otwartej, centralnej przestrzeni domu.
Your product cannot be added to the cart. System error.